Web Designer

Wojsko Polskie - forum wojskowe

nieuregulowny stosunek służby wojskowej

Re: Pobór do wojska_Praca

Postprzez Narty środa, 17 marca 2010, 21:02

Jak nie odbyłeś zasadniczej służby wojskowej to będzie Ci w obecnej chwili ciężko dostać się do wojska - chyba że będziesz miał plecy...
Narty
Szeregowy
Szeregowy

Re: Pobór do wojska_Praca

Postprzez Seba2809 czwartek, 18 marca 2010, 17:14

Witam jestem uczniem 2 klasy LO, chciałem sie dowiedzieć jakie będą przydatne kursy aby dostać sie na zawodwoego( w tym momencie robię kurs strzelecki i płetwonurka), i jaka jest prawdziwa ilość chętnych na 1 stanowisko, bo słyszałem, że są masy ludzi chętnych. Interesuje mnie WAT w Warszawie i Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie, na konieć chciałem sie jeszcze zapytać czy studia na tych kierunkach sa 5 letnie, i czy przebiegaja one tradycyjnie???
Seba2809
Szeregowy
Szeregowy

Re: nieuregulowny stosunek służby wojskowej

Postprzez www.wojskowe.info środa, 7 kwietnia 2010, 19:50

Obecnie, zamiast poboru stosowana jest tzw. Kwalifikacja Wojskowa, organizowana dla ludzi starszych niż 19 lat. Do kwalifikacji wojskowej przystąpić mogą również ochotnicy (bez względu na płeć), którzy ukończyli 18 lat życia.

Kwalifikację wojskową przeprowadzają wojewodowie przy współudziale szefów wojewódzkich sztabów wojskowych oraz starostów, wójtów, burmistrzów (prezydentów miast). O terminie najbliższej kwalifikacji dowiesz się więc w urzędzie gminnym/wojewódzkim.

Zadania w zakresie przedsięwzięć związanych z kwalifikacją wykonywane są także przez autonomiczne i niezależnie od siebie działające wojewódzkie i powiatowe komisje lekarskie, powoływane przez wojewodów, które w drodze decyzji administracyjnej orzekają o kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej.
W przypadku braku możliwości ustalenia stopnia zdolności do czynnej służby wojskowej – osoby stawiające się do kwalifikacji wojskowej kierowane są na badania specjalistyczne lub obserwację szpitalną.