Mam prawie 29 lat, magistra z dwóch kierunków: pedagogika resocjalizacyjna oraz psychologia. Niestety nigdy nie pracowałam w zawodzie, więc nie mam doświadczenia. Mam książeczkę wojskową, kat. A, kiedyś ćwiczyłam wschodnie sztuki walki.
Niestety obecnie moja kondycja pozostawia wiele do życzenia i obawiam się, że rekrutacja do którejkolwiek szkoły (pod)oficerskiej w tej chwili niestety jest dla mnie za wysokim progiem. Z drugiej strony nie chcę czekać dłużej i zacząć pracę w wojsku możliwie jak najszybciej. Na początek może jako pracownik cywilny, żeby w tzw. międzyczasie pracować nad kondycją, j.angielskim i tym wszystkim co jest niezbędne żeby dostać się do korpusu oficerskiego. Czy jest jakaś górna granica wieku, powyżej której już nie można startować do szkół oficerskich? Bardzo proszę o radę, jakie kroki powinnam podjąć, żeby było to dla mnie najkorzystniejsze.
Mam jeszcze jedną wątpliwość - moja wada wzroku. Wg Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej w sprawie orzekania o zdolności do czynnej służby wojskowej oraz trybu postępowania wojskowych komisji lekarskich w tych sprawach - osobom z tą wadą przyznaje się kat. D, a nie A, którą otrzymałam podczas badań lekarskich w macierzystej jednostce WKU (kwiecień 2008). Czy możliwe, że komisja lekarska popełniła błąd (miała oczywiście do wglądu stosowny dokument potwierdzający wadę wzroku). Oczywiście ogromnie się cieszę z tej "pomyłki", ale obawiam się, że podczas rekrutacji do szkoły oficerskiej to mi zablokuje możliwość pracy w wojsku.
Z moich dzisiejszych ustaleń z bardzo sympatycznym oficerem z macierzystego WKU wynika, że sprawa przedstawia się w tym roku kiepsko. Przede wszystkim WKU nie posiada informacji o wolnych etatach dla pracowników cywilnych, a jedynie wojskowych (niby oczywiste, ale trochę mnie to zaskoczyło), po drugie rekrutacja jest już zakończona i w tej chwili osoby, które się zgłosiły są na etapie rozmów kwalifikacyjnych i badań lekarskich.