Web Designer

Wojsko Polskie - forum wojskowe

Spełnić marzenie

Na co pozwala Twoje wykształcenie? Do jakiej szkoły pójść, by pracować w wojsku?

Spełnić marzenie

Postprzez Aarrooo środa, 13 lipca 2011, 21:12

Witam :)
Mam prawie 20 lat, zawsze chciałem spełnić się jako żołnierz. Jednak nigdy do końca nie wiedziałem jak się powołać, a tu nagle bodajże 2 lata temu okazało się że 'powstał' żołnierz zawodowy.
Jednak nie chciałem nigdy być zwykłym szeregowym, bo mam troszkę większe ambicje.
Chciałbym aby ktoś doświadczony i mądry mi doradził. Co mam zrobić żeby było dla mnie najlepiej?
Mam skończone liceum ogółnokształcące, dobry wynik z matury (matematyka podst. 82%, polski 74%, angielski podstawa 94%, roszerzenie 75%) a teraz studiuję Gospodarkę Przestrzenną (kierunek: Planowanie przestrzenne) na Uniwersytecie Ekonomicznym.

Skończyć studia, jak tak to licencjat wystarczy czy mgr i iść do 12-miesięcznego studium oficerskiego, czy rzucić szkołę i zrobić coś innego, jak tak to co?

Czy ciężko jest się dostać po w/w planach do służby (najlepiej stałej) ?

Z góry dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi, pozdrawiam :)
Aarrooo
Szeregowy
Szeregowy

Re: Spełnić marzenie

Postprzez www.wojskowe.info czwartek, 14 lipca 2011, 16:55

Skoro jestes w trakcie studiów na uczelni cywilnej, to uzyskaj magistra, a nastepnie zainteresuje się studium oficerskim. Inna możliwość to złożyć dokumenty do szkoły oficerskiej, a wcześniej zrezygnować z obecnych studiów. Drugie rozwiązanie zdecydowanie gorsze. Uzyskując mgra na uczelni cywilnej znaczysz coś poza wojskiem. O słuzbie stałej możemy mówić wtedy jak już bedziesz w służbie. Obecnie po ukończeniu studium służba stała jest raczej wyróżnieniem za naukę, reszta podporuczników idze na kontrakt - pierwszy kontrakt to 18 m-cy. Później możesz ubiegać się o służbę stałą
www.wojskowe.info
Marszałek
Marszałek

Postprzez Aarrooo czwartek, 14 lipca 2011, 18:43